فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

مقایسه رشته ها در C#

مقایسه رشته ها

معمولا هنگامی که در دستورات if رشته ها را با یکدیگر مقایسه می کنید، به علت حساسیت برنامه به حروف کوچک و بزرگ با مشکل مواجه می شوید. با وجود اینکه هر دو کاراکتر “a”و “A” برای انسان ها یک معنی را دارند  و یکسان تلقی می شوند، اما در کامپیوتر دو کاراکتر مجزا یک دیگر هستند. این مورد به عنوان حساسیت  به نوع حروف شناخته می شود  ببرای مثال اگر کد زیر را در برنامه خود اجرا کنید ، کادر پیغام نمایش داده  نخواهد شد:
 همانطور که ممکن است حدس زده باشید کلمه WINSTON  که با حروف بزرگ است. با مقداری تغییر strName که با حروف کوچک است. تفاوت دارد و شرط اجرا نخواهد شد. اما در بیشتر مواقع  شما نمی خواهید رشته ها را به این صورت مقایسه کنید پس باید راحی را پیدا کنید که ان ها را به حالت عادی و بدون در نظر گرفتن نوع حروف مقایسه کنید. در مثال زیر روشی را برای این کار مشاهده خواهیم کرد:

مثال

مقایسه رشته ها بدون در نظر گرفتن نوع حروف

  • یک پروژه جدید ایجاد کنید
  • در قسمت طراحی فرم از جعبه ابزار یک کنترل  Button و یک کنترل TextBoxرا به فرم اضافه کنید. خاصیت Name کنترل Button را  برابرbtnStringCompare و خاصیت Text ان را را برابر  String Compare سپس خاصیت Name کنترل TextBox را برابر txtName و خاصیت Text ان را برابر Stephanie قرار دهید.

String

  • روی کنترل دوبار کلیک کنید و کد زیر را در متد ایجاد شده اضافه کنید.

لینک دانلو پروژه در ادامه مطلب

 

امیدوارم از آموزش خوشتون اومده باشه(نظر در مورد نحوه آموزش یادتون نره)


موضوعات مرتبط: مقایسه رشته ها در C# ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393برچسب:, | 8:24 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon